پلتفرم چنجلی (Changelly)
نوشته شده توسط : علیرضا

چنجلی به صورت رسمی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اما قبل از آن به عنوان یک نمونه اولیه به صورت آزمایشی فعالیت می‌کرد. سازندهٔ آن نیز یک استخر استخراج معروف به نام ماینرگیت (MinerGate) است اما آن‌ها دو مقولهٔ جدا از هم هستند و هیچ ارتباطی از لحاظ عملکرد باهم ندارند.

Changelly Platform

این شرکت در سال ۲۰۱۶ درست زمانی که تبدیل به یک پلتفرم مبادلهٔ ارز دیجیتال شده بود، توانست نگاه بازار را به خود جلب کند. از آن موقع تاکنون، به لطف برطرف کردن تمامی باگ‌ها، نقص‌ها و جلوگیری از هکرها تعداد ۲ میلیون کاربر به عضویت شرکت درآمده‌اند.

ساز و کار

عملکرد چنجلی بسیار ساده است. آن‌ها در صفحهٔ اول سایت رسمی خود changelly.com چگونگی عملکرد خود را به تصویر کشیده‌اند. 

عملکرد چنجلی بسیار ساده است. آن‌ها در صفحهٔ اول سایت رسمی خود changelly.com چگونگی عملکرد خود را به تصویر کشیده‌اند.  هنگامی که قصد مبادلهٔ ارز دیجیتال در یک صرافی دیگر را داشته باشید، چنجلی این کار را با کارمزدی کمتر برایتان انجام می‌دهد. یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت هزینهٔ کارمزد پایین است که بر این موضوع تاکید خاصی دارند.

عدم نیاز به اطلاعات شخصی

یکی از اصلی ترین ویژگی‌های چنجلی عدم نیاز به اطلاعات شخصی شما هنگام مبادلهٔ ارز در صرافی است. تنها چیزی که از شما می‌خواهد ایمیل شما است. 

شاید از خود بپرسید چرا آن‌ها از شما ایمیل می‌خواهند؟ 

چنجلی از یک تایید هویت دو مرحله‌ای برای ایمن کردن حساب و تراکنش شما استفاده می‌کند. این امر کمک می‌کند تا امنیت حساب شما بیش از پیش شود. آن‌ها ایمیل شما را برای این درخواست می‌کنند که اگر اطلاعات حساب خود مانند گذرواژه را فراموش کردید از طریق آن به شما گذرواژه جدید را ارسال کند.

کارمزد غیر متغیر

در سایت رسمی شرکت تاکید شده است که تنها ۰.۵ درصد از هر تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. این بدان معناست که هر زمان شما اقدام به مبادلهٔ ارز دیجیتال از طریق سایت شرکت کردید، آن‌ها ۰.۵ درصد آن را از حساب شما کم خواهند کرد. نکتهٔ حائر اهمیت اینجاست که این موضوع در رابطه با پول‌های رایج صدق نمی‌کند.

بسیاری از مردم از عدم شفاف سازی این شرکت‌‌ دربارهٔ دلیل بالا بودن هزینهٔ کارمزدهای پول های رایج ناراضی هستند. هزینهٔ کارمزدها با پول، به ارز مورد نظر بستگی دارد، اما در مقایسه با کارمزدها با ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. این وضعیت به گونه‌ای رقم خورده است که کاربران نظرات متفاوتی در سایت چنجلی لحاظ کنند. با این حال بیشتر نظرات منفی به سمت کارمزد پول‌های رایج است.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance)

برنامه‌های همکاری

چنجلی مانند بسیاری از پلتفرم‌های تبادل ارز دیجیتال عمل می‌کند و به کاربران خود پیشنهاد همکاری می‌دهد تا پس از اینکه در سایت ثبت نام کردند مشغول به فعالیت شوند. به عنوان مثال در پلتفرم بیت کوین کاربران می‌توانند به عنوان نود به تایید تراکنش‌ها در شبکه کمک کنند. با این حال همانطور که شرکت نیز تاکید می‌کند، برنامهٔ همکاری آن‌ها با سایر پلتفرم‌ها متفاوت است.

چنجلی به کسانی که در شرکت ثبت نام کنند یک سهم ۵۰ درصدی از درآمد حاصل از کارمزدها در نظر گرفته است. یعنی هرگاه یک تراکنش انجام شود، ۵۰ درصد آن به شرکت و ۵۰ درصد مابقی به اعضای شبکه تعلق می‌گیرد. قرارداد همکاری (ثبت نام در سایت) شما و سهم ۵۰ درصدی هر دو دائمی هستند به گونه‌ای که هنگام به روز رسانی سایت یا تغییر در نرخ کارمزدها نیازی به ثبت نام مجدد برای همکاری نیست.

امنیت

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که آیا چنجلی امنیت دارد یا خیر؟ آیا قانونی است؟ خب مسلما سوال مهمی است چرا که ما در حال صحبت دربارهٔ پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستیم.

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که آیا چنجلی امنیت دارد یا خیر؟ آیا قانونی است؟ خب مسلما سوال مهمی است چرا که ما در حال صحبت دربارهٔ پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستیم. پول‌های زیادی چه دیجیتال چه فیات در تمامی این پلتفرم‌ها در گردش هستند، بنابراین امنیت مهمترین مسئله است.

هنوز هیچ اخباری از اینکه چنجلی تاکنون مورد حملهٔ هکرها قرار گرفته است یا خیر در دست نیست. بسیاری از مردم نیز بر این موضوع تاکید دارند. در اکثر موارد به نظر می‌رسد که افراد از خدماتی که شرکت فراهم می‌کند راضی هستند. یکی از کاربران به صورت آنلاین اعلام کرد که به طور تصادفی مبلغ زیادی پول به پلتفرم ارسال کرده است و اعضای شبکه در بازگشت پول او بسیار عالی عمل کرده‌اند.

در زمان یادداشت این مقاله هیچ خبری از کلاهبرداری، هک و سایر موارد غیر قانونی دربارهٔ چنجلی به ثبت نرسیده است. شرکت در این باره بسیار شفاف عمل کرده است و هیچ موضوع نگران کننده‌ای از خود برجای نگذاشته است.

نحوهٔ استفاده از چنجلی

اولین گام انتخاب ارز دیجیتال مورد نظری است که قصد مبادلهٔ آن را دارید. چنجلی بیش از صد رمزارز مختلف را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود دایرهٔ انتخاب شما وسیع شود. البته یک مسئله شاید کمی ناراحت کننده باشد چرا که پلتفرم ارزهای معروف زیادی را پوشش نمی‌دهد.

بعد از اینکه رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کردید به سرعت تراکنش‌ها توجه کنید. در سایت رسمی شرکت آمده است که تراکنش‌ها معمولا کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارد. البته این مسئله برای بیت کوین صدق نمی‌کند زیرا مدت تراکنش آن بیش از نیم ساعت خواهد بود.

هنگامی که تمامی شرایط را بررسی کردید و مشکلی بابت آن نداشتید می‌توانید در سایت ثبت نام کنید. بعد از اینکه ثبت نام کردید تنها کار این است که مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینهٔ پرداخت را تایید کنید. چنجلی بستری مناسب و امن برای تبادل ارزهای دیجیتال شما است.





:: برچسب‌ها: پلتفرم چنجلی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: